Perrel fenyegető vita robbant ki az olasz autógyár és Philipp Plein között, mert előbbi szerint komoly kár éri a márkát a divattervező Instagram-posztjai miatt. A Ferrarinak a bikinis lányok fájnak.
Az influencerek korában egyre nehezebb meghúzni a határt a privát és a nyilvános között, hiszen elsőre vajon mi köze lenne egy Ferrarinak ahhoz, hogy egy divattervező miket posztol az oldalára. A helyzet azonban ennél alighanem bonyolultabb kicsit.
A maranellói cég levélben szólította fel ugyanis Philipp Pleint, hagyjon fel azzal a gyakorlattal, hogy kihívó, bikinis csajokkal fotózza a Ferrarikat, mert ez árt a márka hírnevének. Mi több, a 41 éves német divattervezőnek 48 órát adtak a kérdéses posztok eltávolítására.
Neki persze esze ágában sincs eleget tenni a felszólításnak, mi több, bohócként ábrázolta a Ferrari vezérigazgatóját egy újabb posztban (ami nem tűnik kifejezett közeledésnek…).
A helyzetet bonyolítja, hogy a képeken szereplő Ferrari 812 Superfast Philipp Plein tulajdona, azaz elvileg a gyárnak semmi köze nem lenne ahhoz, mihez kezd vele a divattervező.
A Ferrari érvelése szerint viszont Philipp Plein „reklámcélokra” használja a márkát, így próbálva erősíteni saját neve és termékei láthatóságát.
A probléma kifejezetten érdekes, ráadásul az autókat hagyományosan szép nőkkel szokták (volt) hirdetni – érvelhetnénk. Csakhogy a Ferrari esetében ez nem igaz, az olasz gyár mindig tartózkodott attól, hogy a „szexszel adja el” termékeit.
Nagyon izgalmas megfigyelni, hogy a különböző elitmárkák miként reagálnak a hasonló kihívásokra. Az Audemars Piguet például úgy döntött, elfogadja, hogy a hiphop-kultúra része lett, beleáll a dologba és partneri megállapodásokat is kötött rapperekkel (lásd Swizz Beatz).
A pezsgőgyártó Cristal viszont nagyon nehezen tudja elfogadni, hogy a rapsztárok az ő termékeit locsolják mindenféle helyekre a videóklipekben.
(Fotó: instagram/philippplein)
Utolsó kommentek