Noha ezekben a hetekben autógyártónak sem kifejezetten jó lenni, a piac felső szegmense alighanem kicsit könnyebben veszi majd a járvány és az abból következő gazdasági válság jelentette akadályokat, mint a tömegautókra összpontosító vállalatok.
A Ferrari például az elmúlt években egészen elképesztő növekedést produkált. Tavaly több mint tízezer (egészen pontosan 10 131) autót adott el, ami már önmagában sem csekélység.
Az igazán durva mégsem ez a szám, hanem az, hogy a Fiat World Groupon napokban megjelent adatok szerint a Ferrari 23,2 százalékos árréssel dolgozott 2019-ben. Ha ezt (szép szóval) eurósítjuk, akkor az jön ki, hogy a gyárnak 86 369 euró nyeresége van - minden egyes eladott autón.
Ráadásul ez nem egyetlen év kiugró eredménye, a Ferrari immár évek óta az egyik legnyereségesebb autógyár és márka az egész világon.
Csak hogy még érthetőbb legyen: a BMW-nek ugyanekkora nyereséghez 30 (!), a Volkswagennek 56 autót kell eladnia. Még sokkolóbb, hogy a Mercedesnek ehhez már 67 eladott jármű kell.
Akadnak még keményebb adatok is, a Ford esetében a 86 369 eurós nyereséghez 908, a Nissannál 928 autót kell értékesíteni.
Nagy kérdés persze, hogy egy év múlva ilyenkor milyen adatokról számolhatunk majd be…
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek