A Porsche 904-et azzal a kifejezett céllal építették meg anno, hogy a FIA-GT versenyein arasson minél több babért. A német autógyár azért készített belőle egy közúton is használható változatot, hogy megfeleljen a jóváhagyási előírásoknak, melyek előírták, hogy bizonyos számú közúti változatot is le kell gyártani.
A gyorsan legendássá váló 904-esek egyike volt a 904-062 alvázszámú darab, melyet a napokban 787 ezer dollárért (ez nagyjából 240 millió forint) adtak el a Sotheby’s online árverésén.
A 904-es, középső motoros koncepcióját egyébként a 718-astól örökölte, ráadásul ez volt az első Porsche, amelynek részben üvegszálas karosszériája volt, így alig 635 kg-t nyom, ami villámgyorssá és jól kezelhetővé tette.
Még különlegesebbé teszi az autót, hogy ez volt Ferdinand Alexander Porsche utolsó dizájnja a családi cégnek.
Az autó első tulajdonosa egyébként Pierre Jaillardon volt Marseille-ben. Az autó a már emlegetett könnyűsége (és csupán négyhengeres motorja) miatt kapta az „óriásölő” jelzőt.
Az autó felett nem múltak el a nyom nélkül a versenyek, alaposan összetört, ráadásul frontális ütközések érték, így aztán még a motor is kikerült belőle, amikor gazdát cserélt.
Aztán helyreállították eredeti szépségében, kapott egy új, immár hathengeres motort kapott, pontosan azt, ami a későbbi 904-eseknek járt. A 90-es évektől leginkább már csak bemutatókon lehetett látni, és mint a képekből is látszik, komoly felújításra szorul.
(Fotó: Sotheby's)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek