Az év elején jelentette be a brit autógyár a Mulsanne 6.75 Edition megjelenését. A jó hír egyben szomorú is volt, hiszen ezzel a 30 darabbal egyúttal búcsút is intenek a modellnek. Most elkészült az utolsó példány.
A koronavírus persze a Bentley terveinek is keresztbe tett, hiszen kénytelenek voltak egy időre bezárni a Crewe-ban található gyárat, így az utolsó darab elkészülte is csúszott.
Most azonban a gyár bejelentette, hogy sikeresen legyártották a Mulsanne 6.75 Edition utolsó példányát, amivel egyúttal lezárul a 2010-ben bemutatott modell 10 éves története is.
A négyajtós luxusautó 6,5 literes ikerturbó V8-as motorral hasít és magán viseli a márka minden tapasztalatát. Egy-egy autó gyártása 12 hétig tart, ami nem is csoda, hiszen Crewe-ban összesen 85 ember dolgozik.
Mindegyikük különlegesen képzett szakember, kifejezetten a saját munkafázisára kiképezve, mivel a Bentley-nél sok fázist a mai napig kézzel végeznek el.
A hegesztés felét például továbbra is kézzel csinálták, miként a felületek nagy részét is kézzel csiszolták, hogy szabad szemmel láthatatlanok legyenek az illesztések.
Mielőtt a karosszériát elkezdték festeni, az egészet aprólékosan átvizsgálták, mert ezt sem bízták a számítógépekre. A folyamatról készült videót már csak azért is érdemes végignézni, mert ritkán akad alkalmunk, hogy meglessük, miként is készült a világ egyik legikonikusabb luxusautója.
(Fotó: Bentleymedia.com)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek