Senki sem gondolta volna pár hónappal ezelőtt, de az arcmaszkból mára önkifejezés és divat lett. Nem csoda, hogy a válság miatt problémákkal küzdő divatipar is ráállt a gyártásukra. A Burberry nem szégyenlős, 120 dollárt, mintegy 36 ezer forintot kér darabjáért.
A maszk természetesen első pillantásra jól felismerhetően Burberry, hiszen a kollekció (mert nyilván kollekció van már belőle, ne vicceljünk) márka markáns szín- és formavilágát hordozza magán.
Noha a közösségi oldalakon már lehetett látni Chanel-, Gucci- és Louis Vuitton-maszkokat is, ezek szinte mindegyike hamisítvány (mi szóltunk…), ami nem csoda, hiszen ezek a márkák nagyon óvatosan szállnak be a bizniszbe, tartva attól, hogy esetleg nyerészkedéssel vádolják meg őket.
A nagyokkal szemben a kisebb divatcégek már beszálltak a gyártásba, igaz, arra mindegyik (például a Halpern, Julien Macdonald, Liam Hodges, a Mulberry, a Raeburn és a Rixo, hogy csak briteket említsünk) figyelt, hogy a bevétel 100 százaléka jótékony célra menjen.
A Burberry most középutas megoldást választott, hiszen a bevétel 20 százaléka megy a cég által áprilisban létrehozott Covid-19 alapítványnak. A maszkok fenntartható módon készülnek „antimikrobiális technológiával”, legalábbis a cég szerint.
Nem csoda, hogy a luxusmárkák is próbálnak óvatosan belépni a piacra, az Etsy online piactér adatai szerint az elmúlt három hónapban 346 millió dollárnyi teljes eladás 14 százaléka maszk volt.
(Fotó: Burberry)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek