A Bugatti Divo az egyik legegzotikusabb autó, és a maga 8 millió dolláros vételárával az egyik legdrágább is. Összesen 40 darabot gyártanak belőle, szóval nem akármilyen élmény a volánja mögé ülni.
A Bugatti hagyományosan az autóverseny legendáiról nevezi el újabb modelljeit, a Divo sem kivétel ez alól. A francia luxusautó-gyár Albert Divóról nevezte el az autóját. A francia versenyző a híres Targa Florio versenyen nyert a Bugattinak versenyt kétszer is, a hegyvidékes Szicíliában az 1920-as évek végén.
A Bugatti Divót közúton is lehet használni, de azért inkább a pályákra épült. Kifejezetten könnyű autó annak köszönhetően, hogy nagyon sok szénszálas része van, könnyebbek a kerekei, kisebb és nem olyan bonyolult a hangrendszere, és eltávolítottak belőle sok kényelmi és hangtompító anyagot is. Ez segített a Bugattinak 12 kiló súlyt lefaragni a „testvérautó” Chiron 1995 kilós súlyából. (Részletesebben itt írtunk a Divóról.)
De visszatérve a vezetési élményhez, az sajnos nem nekünk adatott meg, hanem a YouTube-sztár Supercar Blondie-nak. Nem véletlenül, hiszen már több Bugatti volánja mögé is beülhetett, vezetett már Chiron Pur Sportot és az ikonikus Atlanticot is megkapta egy útra.
Az Alexandra Hirschi néven anyakönyvezett hölgynek egy névtelenséget kérő rajongó ajánlotta fel a lehetőséget (élünk a gyanúperrel, hogy a gyár lesz az a „rajongó”, de ez voltaképpen mindegy).
Supercar Blondie azt mondta, neki azért is nagy élmény volt az autót vezetni, mert azt még akkor sem lehet csak úgy megvenni, ha az embernek véletlenül akad 8 millió felesleges dollárja.
„Nem lehet csak úgy felhívni a Bugattit azzal, hogy imádom a Divót, vennék egyet. Ez nem így működik. Ugyanis megkérdezik, van-e már 3 milliós Chironod és ha nincs, akkor már le is tették a telefont” – mesélte a YouTuber.
A videóban Supercar Blondie végigmegy az összes apró részleten, ami az 5 millió dolláros extrát indokolja a Chironhoz képest, közte az egyedi kipufogórendszert, a csodálatos festést és az aero-csomagot.
A csúcs mégsem ez, hanem a 8 literes turbó W16-os, 1500 lóerős motor: „Elképzelni sem tudjátok, milyen érzés vezetni. Annyira sima, ugyanakkor annyi erő van benne… le sem tudom írni” – lelkendezett.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek