A kínaiak nem az a feladós fajta, így aztán az ország luxusautó gyártásának zászlóshajója (elnézést a kihagyhatatlan képzavarért) a Rolls-Royce után most a Bugattit nézte ki, mint akitől érdemes lenne vevőket elhódítani. Azért a Bugattinál aligha dőlnek ettől a kardjukba.
A kínaiaul Vörös Zászlót jelentő Hongqi évek óta szívósan próbálkozik azzal, hogy a luxusautók piacán a terület legnagyobbjainak vetélytársa legyen, ha lehet, akkor Kínán kívül is.
Éppenséggel eddig nem nagyon láttuk a nyugati nagyvárosok utcáin a H9 luxuslimuzint (mondjuk a Mercedes-Benz S-Class helyett), de hát ugye sosem lehet tudni.
Talán majd most, az idei Auto Shanghaion bemutatott Hongqi S9 esetében, ami ugyan dizájnban nem hoz semmi úttörőt, de ettől még egész jól néz ki. Nem véletlenül: a terveket az a Walter de Silva készítette, aki a Volkswagen Group vezető dizájnereként az Audi R8-ért felelt.
Az S9 külsőre azért mintha jó pár évvel a modern tendenciák mögött kullogna, ám Walter de Silva szerint ez szándékos: a 90-es évek klasszikus GT versenyautóinak egyfajta modern újragondolásának szánták, mi érzünk benne egy kis LaFerrarit is.
A részletekről viszonylag keveset tudni, az összesen 1400 lóerős hibrid motorban van egy V8-as belső égésű motor is az elektromos mellett. A Hongqi azt állítja, hogy az S9 álló helyzetből 1,9 másodperc (!) alatt éri el a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 400 km/óra – egyik sem csekélység.
Az autóból összesen 99 darab készül majd, és ami elgondolkodtató, hogy nem Kínában, hanem az olaszországi Modenában szerelik össze. Az áráról egyelőre nincs pontos infó, de a pletykák szerint 1,4 millió dollár lesz. Mondjuk hogy ezért ki akar Hongqit venni, az egy nagyon jó kérdés.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek