Nem túlzás talán azt állítani, hogy kisebb forradalom zajlik a luxusmárkák reklámvásárlásainak piacán, amennyiben olyan gyártók jelentek meg termékeikkel a televíziókban, melyek eddig szándékosan mellőzték ezt a médiumot.
A forradalmat a Louis Vuitton és a Cartier robbantotta ki, amikor megjelent tévés hirdetéseivel. A luxustermékek egészen mostanáig meglehetősen elhanyagolták a televíziót, illetve talán pontosabb úgy fogalmazni, hogy csak a belépő termékeiket (szemüvegek, illatszerek) reklámozták ott, igaz, ezeket meglehetős erővel elég talán csak Brad Pitt legutóbbi Chanel No.5. reklámkampányára gondolni.
Talán az autó- és óragyárak voltak a kivételek, ám most a Louis Vuitton belépésével új világ kezdődhet. Az elsősorban bőrből készült termékeiről világhírű cég hirdetési stratégiája eddig leginkább a divatlapokra és az internet bizonyos szegmenseire korlátozódott.
November elején azonban a Louis Vuitton elindította első televíziós kampányát, a Cartier pedig még korábban 6 millió eurót költött egy filmre, melyet tévében és mozikban is vetítettek. Mivel ez a két márka a legnagyobbak között van, várható, hogy példájukat hamarosan a többiek is követik.
Még egy gondolat erejéig érdemes kitérni az internet szerepére, amely alapjaiban változtatta meg a cégek hozzáállását. A YouTube felfutásával a legnagyobb márkák elkezdtek kifejezetten ide szánt kisfilmeket forgatni. Ebben a Prada volt az egyik leginkább kiemelkedő, de hamarosan követte a Louis Vuitton és a Cartier is.
Miként a luxuspiac egyik meghatározó szereplője, François-Henri Pinault (a PPR és ezáltal olyan márkák, mint a Gucci, az Yves Saint Laurent, a Boucheron, a Brioni vagy a Puma tulajdonosa) megjegyezte, a luxus tömegtermékké vált, amit híven tükröz a cégek új marketingstratégiája is.
Utolsó kommentek