Egészen pazar autót hozott össze a kifejezetten különleges sportautók építésére szakosodott kaliforniai Rezvani cég. A Beast nevéhez méltóan tényleg egy szörnyeteg, ugyanakkor valódi szépség is.
(fotók: rezvanimotors.com)
A Rezvaninak nem ez az első projektje, más kérdés, hogy sem a Bulleta RF22, sem a Volarra GT nem volt egyértelmű és kirobbanó siker (és akkor még visszafogottan fogalmaztunk). Szóval mikor, ha nem most, ráadásul a Beast elsőre tuti sikervárományosnak tűnik.
Ugyan maga a cég csak tavaly alakult, jóval több tapasztalat áll mögötte, így aztán lehet bízni abban, hogy az 500 lóerős, az Ariel Atom 3 karosszériáján alapuló, de szénvázas Beast siker lesz.
A cél természetesen egy minél könnyebb, és ennek megfelelően minél gyorsabb autó megalkotása volt, ráadásul a 165 ezer dolláros (45,5 millió forintos) ár a maga kategóriájában még csak borzalmasan magasnak sem mondható.
A Rezvani úgy döntött, a vezetési élményt azzal tudja növelni, ha a lehető legkevesebb elektronikus rásegítő kütyüt teszi az autóba, és így is történt. „A sofőr így valóban az út minden méterét érezheti” – fogalmazott Ferris Rezvani alapító-vezérigazgató. (Feltételezhetően nem magyar utakra értette…)
A Beast összesen 750 kiló, ennél könnyebbre csinálni egy ekkora autót igazán művészet lenne. A pehelysúly mellett nem csoda, hogy a 2,4 literes turbófeltöltéses motor 500 lóerőt tud, miként az sem, hogy álló helyzetből 2,7 másodperc alatt gyorsul 100 km / órára. A végsebességről nincs említés.Ami a belsőt illeti, amit lehetett, ott is szénszálas anyagból készítettek, de sokat nem érdemes róla beszélni, hiszen minden vásárló saját maga határozhatja meg (adott keretek között, persze), hogyan is nézzen ki a saját kis különbejáratú Szörnyetege.
Utolsó kommentek