Amíg egyes cégek több évszázada uralják az ékszerpiacot, addig mások csak az utóbbi időben tudtak kiemelkedni. Most megmutatjuk, hol érdemes vásárolni, ha a pénz nem akadály.
A Tiffany and Company-t még 1837-ben alapították. Sikerét annak is köszönheti, hogy minden termékén és reklámjában ugyanazt a kék színt használva, bevésve az emberek fejébe a márkát. Ma a klasszikus és letisztult dizájn, és természetesen a csillagászati árak tartoznak a védjegyei közé.
Louis-Francois Cartier még 1847-ben alapította a saját magáról elnevezett ékszerészetet. Világszerte több mint kétszáz üzlettel rendelkezik és VII. Eduárd király koronájától kezdve egészen Kate Middleton esküvői fejdíszéig (a fenti képen) legalább tíz ország több tucatnyi előkelőség díszeiről gondoskodott már.
Bár már három generáció óta jelen van a piacon, a Lorraine Schwartz Diamonds & Fine Jewelry csak tíz éve tudott igazán jelentős szerepre szert tenni, amikor Halle Berry az ő ékszereiket viselte a SAG Awards díjátadón. Miután átvette a családi vállalkozást 1989-ben, Lorraine Schwartz hamar nemzetközi elismerésre tett szert ékszerei kivitelezésével és elérhetetlenségével.
Azzal, hogy a darabjai terjesztését korlátozza és csak néhány helyen lehet a világon hozzájuk jutni, sikerült elérnie, hogy minden híresség az ő ékszereit akarja, és, hogy egy Lorraine ékszer egyben a sztárok szimbóluma is legyen.
A Harry Winston Jewelry Company hírnevét egyetlen embernek köszönheti. Névadója az egyik legjobb ékszerész volt, állítólag veleszületett tehetséggel becsülte fel a drágaköveket. A legenda szerint tizenkét évesen egy hamis gyémántnak hitt darabot megvásárolt egy kereskedőtől 25 centért, majd, mivel tudta, hogy egy valódi, 12 karátos gyémántról van szó, 800 dollárért adta azt tovább, ami 1908-ban elég komoly összeg volt.
Az elismert ékszerkészítők közé a neve akkor került be, amikor megvásárolta a híres, de divatjamúlt Arabella Huntington ékszerkollekciót, a köveket belőle pedig felhasználta egy új, modernebb kollekció készítéséhez.
A Bulgari egy kis görög faluból emelkedett a világ leghíresebb ékszergyártói közé. 1870-ben alapította Sotirios Voulgaris, első boltját pedig Rómában nyitotta tizennégy évvel később. A cég hamar híres lett a színes drágakövek kreatív használatáról és nehéz aranyláncairól. 1970-ben Voulgaris leszármazottai úgy döntöttek, hogy a márkát órákkal, illatszerekkel és egyéb luxuscikkekkel bővítik ki. A Bulgari világszerte több mint háromszáz üzlettel rendelkezik, 2011-ben pedig rekordáron, 6,01 milliárd dollárért váltak meg tőle.
Utolsó kommentek