A sportautót nem valamelyik nagy autógyár tervezte és építette meg, hanem egy kis angol cég, a Trident. Az Iceni 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km / órás sebességre, a végsebessége pedig 304 km / óra.
A Tridentről először 2008 környékén hallhatott, akit érdekel annyira az autózás, hogy odafigyeljen az ilyesmikre, a kis autógyártó ekkor jelentkezett a kétüléses Iceni prototípusával.
Ezt négy évvel később követte a Grand Tourer-változat, amely a londoni Salon Privén mutatkozott be, most pedig a vállalat közölte, hogy újabb szakaszba lépett, hiszen jön a Magna és a Venturer (azaz a ferdehátú és a kombi) is.
A Trident Iceni jelenleg (legalábbis a cég szerint) a világ leggyorsabb és leginkább üzemanyag-takarékos dízelautója. A karosszéria kicsit emlékeztet olyan brit klasszikusokéra, mint a Morgan vagy a TVR.
Ami pedig a motorháztető alatt lapul, az nem akármi. A 6,6 literes, turbódízel V8-as motor 395 lóerővel röpíti az Icenit 3,7 másodperc alatt 100 km / órás sebességre, a végsebesség pedig a már említett 304 km / óra.
Akinek ez nem lenne elég, annak a Trident készséggel (némi felárért persze) kínál két erősebb csomagot is, az egyikkel 430, a másikkal 660 lóerőre turbózva fel a motort, ami már elég emberes teljesítmény.
Ami a luxust illeti, a cég ebben sem akar lemaradni, így aztán rendelhető egyebek mellett elektromos ülés, fűthető szélvédő és tükör, Alcantara és bőr belső, és akár Clarion multimédiás rendszer is.
Ami az üzemanyag hatékonyságot illeti, az Iceni a gyártó szerint akár több mint 3000 kilométert is elmegy egy tank dízellel, mi több, biodízelt is tankolhatunk bele.
Ami az árát illeti, az alapváltozat 96 ezer fontba (36 millió forintba) kerül, akinek pedig megtetszett a Trident Iceni és venne belőle, jól teszi, ha siet, mert mindhárom változat csak korlátozott példányszámban lesz kapható.
(via)
Utolsó kommentek