Elvileg bárki csináltathatna magának parfümöt a neki tetsző összetevőkből, persze kérdés, mi lesz a végeredmény. A Selfridges „illatlaborja” azonban most személyre szabott illatot készít annak, aki vállalja a profilozást és kifizet körülbelül 24 ezer forintot az 50 ml parfümért.
A londoni legendás nagyáruházban többféle érzékszervre kiterjedő vizsgálat alapján alkotják meg az illatprofilt az érdeklődőkről. Egy 15 perces kérdőívet is ki kell tölteni, hogy a személyiség is megnyílhasson az illatalkotók előtt. Majd különböző helyiségeken vezetik át őket, kellemes és kellemetlen szagokon keresztül, a reakciók alapján pedig megalkotják a saját illatát.
Az élményt az teszi teljessé, hogy nem csak az illat, hanem az üveg formája, az illatot leíró nyelvezet is az adott személyiséghez igazodik. Ezen túl a „játékos” pontos leírást is kap, hogy a személyiségének milyen jegyei alapján jutottak el egy-egy illatösszetevőhöz, és ebből hogy jött ki a végső egyveleg.
A jövő alighanem ez, az egyénre szabott illat lehet a parfümgyártók számára is. Aki szeretné, és arra jár, egész júniusban részese lehet az áruházban az élménynek, melynek a neve Beauty Project, és aminek keretében a szépség sokféleségét is szeretnék megragadni.
(via)
Utolsó kommentek