Jó fél éve már, hogy a McLaren először megmutatta a P1 GTR concept változatát, most, a genfi motorshow előtt leleplezték magát az autót is. Nem akármilyen külső és nem akármilyen belső, ahogy azt már megszokhattuk.
A közúti közlekedésre és a versenyekre szánt autók között létrejött és egyre népszerűbb kategória, a nem kifejezetten versenyzésre gyártott, de csak pályán használható autók egyik nagymenője lehet a McLaren P1 GTR.
A hibrid McLarent enenk megfelelően kifejezetten pályamenővé építették, ami már első pillantásra szembeötlő (különösen ha szemből nézzük), ráadásul a karosszéria 50 mm-mel alacsonyabban ül.
A 3,8 literes, V8-cas hibrid ikerturbót is pályahasználathoz optimalizálták, a belső égésű motor 789 lóerője egészen komoly szörnyeteggé teszi (az előd 727-et tudott), és akkor még nem beszéltünk az elektromos motor 197 lóerejéről (ez korábban 176 volt). A kettő együtt tehát 986 lóerőt tud.
Az autóból kidobtak minden nem feltétlenül szükséges alkatrészt, a maradékból pedig amit lehetett könnyebbre cseréltek. Mindez együtt azt eredményezte, hogy a P1 GTR 50 kilóval könnyebb lett.
Az autó 3 millió dollárba kerül, de nem akárki veheti meg, elsősorban a már P1 tulajdonosok előtt áll nyitva ez a lehetőség. De még nekik is részt kell venniük a McLaren technológiai központjának programjában, ekkor igazítják hozzájuk az autó ülését, és felmérésen is részt vesznek.
Az autót Nagy-Britanniában a silverstone-i, vagy Spanyolországban a katalán pályán lehet vezetni.
(via)
Utolsó kommentek