Bill Wyman 30 évig volt a Rolling Stones basszusgitárosa, a most árverezésre kerülő két luxusautót az együttes legjobb korszakában, a hatvanas évek végén, a hetvenes évek elején használta.
(fotó: Bonhams.com)
Az 1966-os Mercedes-Benz 250 S és az 1971-es Citroën Maserati SM akkor is értékes darab lenne, ha nem Bill Wyman árvereztetné el őket, de kétségtelen, hogy az autók történelme jócskán hozzáad az értékükhöz.
A Mercedes...
A legendás basszusgitáros ugyanis éppen azokban az években használta rendszeresen a két autót, amikor a Stones olyan lemezei születtek meg, mint a Beggars Banquet, az Exile on Main Street, a Let it Bleed és a Tattoo You, melyek nagyjából a banda fénykorát jelentik. Bill Wyman ezekkel járt a különböző felvételek helyszíneire.
A sötétített ablakú Mercedes-Benz az első ilyen volt a maga nemében, a június 26-i aukción a Bonhams szakértői 20-25 ezer fontot (8,6 – 10,7 millió forintot) remélnek érte, míg a Citroën Maserati SM várakozásuk szerint 35-40 ezer fontért (15-17 millió forintért) kellhet el. Egyik sem eszelős összeg őszintén szólva.
(fotó: bonhams.com)
„Enyém volt az első sötétített ablakú Mercedes. Akkoriban már mindenki ilyennel járt – Mick Jaggernek és Brian Jonesnak például sötétített ablakú Minije volt. A Mercedes korábban soha nem csinált ilyet, így némi kutatómunkával nekem is be kellett segítenem. Az egész olyan 350 fontomba került. Utána persze állandóan megállítottak a rendőrök, aki tudni szerették volna, ki ül a kocsiban” – mesélte a Bonhams aukciós ház honlapjának Bill Wyman.
A Mercedest 1997-ben felújították, ami sajnálatos módon azt is jelenti, hogy az eredeti sötétített üvegeket eltávolították.
„1966 és 1969 között ezzel az autóval mászkáltam Londonban, ezzel jártam az Olympic Studiosba is, ahol a Beggars Banquet és a Let it Bleed készült. Amikor volt egy kis szabadidőm, akkor bepattantam a Mercedesbe és nekiindultam Angliának egy fényképezőgéppel” – emlékezett vissza a basszusgitáros.
És a Citroën Maserati
„1971 és 1982 között Dél-Franciaországban éltem, ott gyakran használtam a Maseratit arra, hogy Párizsba menjek, ahol a Some Girls, az Emotional Rescue és a Tattoo You lemezek felvételei zajlottak. Abban a pillanatban, amikor először megláttam a Maseratit, tudtam, hogy ez az! Gyönyörű volt. Megmutatták a hihetetlen motort, a dupla fényszórókat, és arra gondoltam, ez hihetetlen! Beleszerettem” – mesélte Bill Wyman.
„Ezzel jártam Keith Richardshoz Cap Ferratba az Exile on Main Street album felvételeire, meg Párizsba oda-vissza, ami nyolcórás őt volt. De az autót nagyon könnyű volt vezetni. Az évek során összebarátkoztunk Marc Chagall-lal, Cesarral, és James Baldwinnal, én pedig rendszeresen jártam hozzájuk a Côte d'Azurra, vagy éppen Monte Carlóba, ahol például Ringóval lógtam” – tette hozzá a zenész.
(fotó: bonhams.com)
Bill Wyman hozzátette: sajnálja, hogy búcsút kell mondania az autóknak, de miután oly sok évig élvezte őket, úgy érzi, itt az ideje, hogy olyanok kezébe kerüljenek, akik szintén szeretni és gondozni fogják őket – ahogyan ő tette több mint 40 éven keresztül.
Utolsó kommentek