A Mazda 110 S Cosmo Sport Coupe annyira a hatvanas évek gyermeke, mint mondjuk a The Beatles vagy a Rolling Stones. Az, hogy szép-e, erősen ízlés kérdése, nekünk ez a forma annyira nem jön be, de ettől még klasszikus, az nem kétséges. Miként az sem, hogy simán megadják majd érte azt a 30 millió forint körüli összeget, amit a hétvégi aukció szervezői várnak.
(fotók: bonhams.com)
Az 1967-ben piacra dobott Mazda 110 S Cosmo Sport Coupe a maga nemében úttörő volt, hiszen ez volt az első olyan szériában gyártott személygépkocsi, melyet kéttárcsás Wankel-motor hajtott.
Az erőforrás nem volt nagy (110 és 128 lóerős változatok voltak), de a motornak köszönhetően jól húzott. Egy nagy baja volt: rengeteget zabált, ami akkor lett komoly hátrány, amikor a hetvenes években beütött az olajválság – nem is nagyon élte túl az időszakot, végül alig 1500 darabot gyártottak belőle.
A figyelmes szemlélő némi Ferrari- és Lotus-beütést is észrevehet az egyébként meglepően könnyű és kezes autón, ami ugyan nem okozott akkora forradalmat, mint amit a reklámkampányában ígértek, azért a maga nemében kellemes darab volt.
A hatvanas-hetvenes évek fordulója volt az az időszak, amikor a japán autóipar minden erejével megpróbálta elfogadtatni magát, ennek a törekvésnek az egyik szép példája a Mazda 110 S Cosmo Sport, aminek így némi történelmi jelentősége is lehet (ha nagyon lelkesedni akarunk).
Az árverésre kerülő darab egyébként exportra készült (miként az összes 110S), ám később visszakerült Japánba, ahol a márkaklub egyik tagjáé volt, aki némi felújítást is végeztetett rajta.
A Bonhams szakemberei szerint az autó 65 ezer – 85 ezer font között kel majd el, ami 28-37 millió forint.
Utolsó kommentek