Tanítani való, ahogyan a Beckham márkát az elmúlt két évtizedben felépítették és az angol válogatott labdarúgó visszavonulása után is zökkenőmentesen életben tartják. Sőt, nem csak életben tartják, talán még soha ilyen sikeres nem volt, mint most.
Reklámszerződések, modellmunkák, saját divatmárkák – a Beckham-név manapság egyike a divatvilág és a nemzetközi üzleti élet kiemelkedő brandjeinek. Egy friss tanulmány most azt is feltárja, mekkora erő is rejlik benne.
A családtagok üzleti befektetései és marketingértéke (és ide nem csak a volt labdarúgó Davidet és az énekesnőből divattervezővé lett Victoriát kell érteni, hanem a gyermekeiket, Brooklynt, Romeót, Cruzt és Harpert is) körülbelül 500 millió fontos vagyont jelent a London School of Marketing szerint, márpedig ez éves szinten 30-40 millió font bevétel.
A marketingértéket három, jól elkülönített terület hozza. A Footworks David Beckham futballal kapcsolatos bevételeit jelenti, a Beckham Ventures Victoria felségterülete, azaz a feleség divattal kapcsolatos vállalkozásait fedi le, és a „sima” Beckham márka alá lapátolták be a különböző reklámszerződéseket.
Az egyes területek értékét természetesen nem lehet pontosan meghatározni, a szakemberek szerint a Footworks 150 millió fontot, a Beckham 70, míg a Beckham Ventures 60 milliót ér.
Ráadásul a gyerekek is egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá a márkaépítéshez, mi több, saját jogon is építik a reklámértéküket. A 16 éves Brooklyn például 4,4 milliós követőbázissal büszkélkedhet az Instagramon, nemrégiben például a Miss Vogue címlapján szerepelt.
Öccse, Romeo tavaly karácsonykor a Burberry-kampány egyik arca volt, és jórészt neki tulajdonítják a márka 15 százalékkal megugrott eladásait.
„A Beckham név a hirdetési piacon csodákra képes, már az, ha összefüggésbe hozzák egy termékkel, bekerül a hírekbe. Az is érdekes, hogy maga a családnév legalább olyan befolyásos, mint az egyes családtagok neve” - hívta fel a figyelmet a tanulmányt jegyző LSM vezető marketingese, Anton Dominique.
(Fotó: nymag.com)
Utolsó kommentek