Nem biztos, hogy sokan tudnának válaszolni, ha megkérdeznénk, mi köti össze a Maserati Boomerangot, a BMW M1-et, a Gordon-Keeble-t, a DeLorean DMC-12-t, a Lotus Espritet és mondjuk a Ferrari 250 SWB Bertonét... Nos, eláruljuk: Giorgetto Giugiaro.
A DeLorean is az ő keze munkáját dicséri
Hogy kicsoda Giorgetto Giugiaro? A 77 éves olasz dizájner az év elején hagyta ott a hatvanas években alapított cégét, de (mint azt a Telegraph brit lap megjegyzi) ha soha többet egyetlen vonalat sem húz, akkor is örökre beírta magát az autóipar történetébe.
A klasszikus festői képzést kapott, művészcsaládból származó Giorgetto Giugiaro nagyon kis túlzással mindent tervezett, ami szembe jött vele, legyen az varrógép, különböző üvegek, vagy éppen repülőgép-ülés.
A legnagyobb hatással mégis az általa megálmodott autók bírnak, mondjuk bőven van miből válogatni, hiszen több mint 200 változat fűződik a nevéhez, köztük jó pár örök klasszikus – elég csak a fenti listát ismét átfutni, vagy megnézni a poszthoz csatolt képgalériát.
Mindez persze annak is köszönhető, hogy a világ legnagyobb és legfontosabb autógyárainak tervezett. Karrierjét a Fiatnál kezdte, majd a Bertone, aztán pedig a Ghia alkalmazottja lett.Saját cégét, az Italdesign-t 1968-ban indította el, és egészen 2010-ig övé is volt, ekkor adta el a 90 százalékát a Volkswagen Csoportnak. Valószínűleg nem járt nagyon rosszul... A maradék 10 százaléktól idén nyáron vált meg, majd fogta kalapját és távozott.
Amit maga mögött hagyott, az viszont egészen káprázatos. Olyannyira, hogy még 1999-ben egy 120 autós újságíróból álló csoport az Évszázad Dizájnerének választotta, és bár kedvelt szögletes formáit nem muszáj szeretni, hatása elvitathatatlan.
Utolsó kommentek