A fiatalokat egyre kevésbé érdeklik a nagy nevek, sokkal inkább a modern, különleges dizájn számít nekik, és az sem baj, ha a minőségi termékekért nem kell eszetlen összegeket fizetniük. A trend egyre erősebb, és ezt már az olyan hagyományos márkák is megérzik, mint a Tiffany.
A Tiffany legenda, ez nem is lehet kérdés, miként az is egyre kevésbé kétséges, hogy ez a legenda lassan komoly gondokkal nézhet szembe, ha nincs észnél és nem tud időben lépni. Hiába ugyanis a hollywoodi és a politikai elit támogatása, ha a fiatalokat nem tudja meghódítani, akkor inkább előbb, mint utóbb bajok lesznek.
Márpedig a huszonéves, még nem gazdag, de már elég jól kereső réteg egyelőre fütyül a Tiffany legendájára, mert azt mondja (joggal egyébként), hogy ha egyedibb és jó minőségű ékszereket tud nagyjából fele annyiért vásárolni, akkor őt nem érdekli az sem, hogy akár generációkra visszamenőleg a Tiffanynál vásárolták a jegygyűrűt.
Ha ez nem lenne elég, az online vásárlás is gyengíti a hasonló márkák pozícióit, hiszen a kisebb cégek is hatékonyabban tudják elérni a potenciális ügyfeleket, akik ráadásul az utóbbi években megszokták, hogy érdemes kivárni az akciós ajánlatokat, ami még lejjebb nyomta az árakat.
A Tiffany esetében ez azzal a következménnyel járt, hogy immár hatodik negyedéve esnek az eladások, amit a piac is egyre kevésbé tolerál, és kezdi a „hagyományos, és kifáradt” kategóriába helyezni, ami nem túl bíztató.
A cég persze próbálja megnyerni a fiatalokat, kifejezetten nekik készített olcsóbb ezüstkollekciókat, és persze még mindig komoly tényező az ékszerpiacon a maga évi 4 milliárd dolláros forgalmával, ugyanakkor elemzők szerint a kollekcióknál jóval átfogóbb dizájnváltásra lesz szükség, ha nem akarnak eltűnni a süllyesztőben.
(Fotó: flickr.com/thenails)
Utolsó kommentek