Akár 3 millió dollárt is fizethetnek a divattervező rendkívül ritka sportautójáért egy árverésen, ami nem csoda, hiszen a 2003-mas cseresznyepiros Ferrari Enzóból összesen 400 darabot gyártottak.
Tommy Hilfiger azért döntött a ritka példány eladása mellett, mert megváltozott az életstílusa, és mostanában már szívesebben vezeti a Rolls-Royce Dawnját vagy a Maybachjét. Magyarul ráunt a gyors sportautókra.
A Ferrari Enzo a Sotheby’s januári, arizonai árverésén cserél majd gazdát, várhatóan áttörve a 3 millió dolláros határt. Nem csoda, hiszen a kocsi alig 5800 km-t futott, és a divattervező az első tulajdonos – mindkettő jelentősen dob az autó értékén.
Az Enzo a márka csúcspéldánya volt a 2000-es évek elején, az F50-es közvetlen utódja és a LaFerrari elődje. A lehető legsportosabbra tervezték (szénszálas karorsszéria, elektrohidraulikus automata-manuális átvitel, V-12-es motor), olyannyira, hogy sokszor nevezték az utak Formula-1-es autójának.
Tommy Hilfiger pedig a Ferrari legendásan nagy rajongója, olyannyira, hogy divatcége egy időben szponzorálta is az olasz gyár Formula-1-es csapatát, a 90-es évek végén pedig ő tervezte az akkor Michael Schumachert is soraiban tudó istálló uniformisát. Így nem meglepő, hogy volt némi előnye, amikor az Enzo piacra került, amire szükség is volt, mert ilyen Ferrarit nem lehetett csak úgy megvenni.
Érdekes új trend a piacon, hogy a szuperautók ilyen gyorsan gyűjtők kezébe kerülnek, korábban akár 20 év is eltelt, mire egy autó kiérdemelte ezt a megtiszteltetést – mondta a Bloomberg hírügynökségnek a Road & Track magazin szakértője.
Colin Comer szerint ma már messze nem ez a helyzet, az olyan autók, mint a Ford GT, a Porsche Carrera GT, a Porsche 918, a McLaren P1, vagy éppen a Ferrari Enzo értéke villámgyorsan magasba szökött, nem csoda, hogy a gyűjtők is szemet vetettek rájuk.
„Az Enzo újonnan 700 ezer dollárba került, de nem emlékszem, hogy valaha is 1 millió dollár alatt gazdát cserélt volna egy példánya. Két éve az ára elérte a 2 millió dollárt, most pedig átlépi a 3 milliós határt” – tette hozzá a szakértő.
Erre Tommy Hilfiger autójának is megvan minden esélye, már csak az eladó neve miatt is. „Sokkal jobban hangzik, mintha az előz tulajdonos valami pénzember lett volna Chicagóból” – mondta Colin Comer, és ezzel azért nehéz vitatkozni.
Az egyetlen dolog, ami a 3 milliós ár útjába állhat, az (egy Ferrari esetében megdöbbentő módon) a színe. „Akár hiszik, akár nem, a piros Ferrarik ma már nem divatosak. Talán azért, mert ugyan mindenki szeretné, ha tudnák, milyen drága autója van, de ezt nem ilyen közhelyesen akarja elérni” – hívta fel a figyelmet a Road & Track szakértője.
(Fotó: RM Sotheby's)
Utolsó kommentek