Jó, nem mai gyerek a Ford GT40 Roadster, viszont gyönyörű, ritka és ennek megfelelően kegyetlenül drága is. Mert fél évszázad ide, fél évszázad oda, 6,9 millió dollár egy autóért erősen a hűha kategória.
Ha autóritkaságról van szó, akkor a Ford GT40 prototípusa a listán meglehetősen előkelő helyen szerepel, hiszen összesen 12 darab készült belőle. Még ennél is ritkább viszont a Roadster verzió, amiből már csak négy készült, ebből ráadásul egyetlen egy található eredeti állapotban.
Na, rögtön nem akkora csoda, hogy egy ilyen autó 6,9 millió dollárba kerül, legalábbis nagyjából, mert ebben a magasságban egyrészt már nem nagyon hirdetnek, vagy ha mégis, akkor az árat csak a potenciális vásárlóknak árulják el.
Jellemző, hogy szinte mindent tudunk az autótól. Az építése 1964. november 2-án kezdődött az angliai Sloughban, és 1965 márciusában lett kész. Lévén prototípus, sok egysége kísérleti volt, azaz nem található meg a későbbi GT40-esekben, ami nyilván szintén erősen növelte az árat.
„A GT/108 egyike a legszebb, és mindenképpen a legritkább GT40-eseknek. Különlegessége végigkíséri a történetét” - mondta az autóról a típus történésze, Ronnie Spain.
Ami a történetét illeti, annyit érdemes megjegyezni, hogy Carroll Shelby autótervező és -versenyző (az 1959-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese) személyesen fuvarozta benne Henry Ford II.-t 1965-ben a Ford teljes igazgatótanácsa előtt megrendezett bemutatón.
Az autó még abban az évben magánkézbe került. Legutóbb 1992-ben cserélt gazdát, akkor egy jó nevű gyűjtő vette meg, néha vezette is, egyébként pedig egy klimatizált garázsban tartotta.
Ami minket illet, sajnos ez tipikusan az az eset, amikor már az is csodaszámba menne, ha egyszer közelről megcsodálhatnánk egy ilyen járművet – addig marad a vágyakozás.
Utolsó kommentek