Az Yves Saint-Laurent Opiuma egyike a kedvenc illatainknak, kicsit nehéz is elhinni, hogy már 40 éves. Az évfordulót érdekesen ünnepli a cég, egy különleges kiadású darabbal. Pontosabban hússzal, hiszen ennyi készül a tényleg művészi igényű üvegcséből.
Manuela Paul-Cavallier, aki képzőművészként aranyozással foglalkozik, a parfüm ikonikus üvegcséjét olyan műalkotássá formálta, hogy az kifejezze az Opium 40 évnyi sikerét és bátorságát.
Őszintén szólva nem nagyon tudjuk megítélni, hogy ez mennyire sikerült, és az is elég nagy kérdés, hogy egy parfüm esetében mennyit számít a külcsín és mennyit a belbecs, de ha eltekintünk attól, hogy mégis csak egy illatról van szó, és fontos a körítés is, akkor azt kell mondjuk, az alkotás nem lett rossz.
Mindenesetre a művész aranyozó-restaurátor egy hegyes kefével nekiesett a klasszikus Opium-üvegcse felületének, amire aztán az aranyat több különböző, aprólékos és nehéz technológiával vitte fel.
A szakszerű kezeléstől teljesen arany tapintása lett és méltón szimbolizálja az Yves Saint Laurent szívéhez oly közel álló fémet.
Az évfordulós kiadáshoz némileg új illat is jár, ami a szándék szerint felidézi a márka egész történetét (hogy ezt miként teszi, az egy jó kérdés). Az 1977-ben megszületett, azóta legendássá vált Opium illat az élethez és a szerelemhez való ragaszkodást szimbolizálja, „a szenvedélyt, ami két embert az első, varázslatos egymásra pillantásban egyesít” – állítja a cég, ami szép szöveg, de hogy a gyakorlatban mit jelent, azt meg ne kérdezze senki tőlünk.
A parfüm csomagolását a japán lakk dobozkák ihlették és egy gyöngyös selyemrojt teszi a tapintás érzetét is bársonyossá. Az üvegcse az illat mandarin, jázmin, pici szegfű, ámbra és pacsuli fantasztikus és naprakész kombinációját rejti.
Az Opium arcai olyan fantasztikusan karizmatikus, szenvedélyes sztárok voltak eddig mint: Jerry Hall, Linda Evangelista, Kate Moss, Emily Blunt. Az évfordulós kiadás áráról diszkrét csönd van, de hogy olcsó nem lesz, az biztos.
Utolsó kommentek