Vajon mi a közös a Chelsea labdarúgóklub tulajdonosában, Roman Abramovicsban, a Virgin-tulaj Sir Richard Bransonban, a Microsoft-társalapító Paul Allenben és az amazonos Jeff Bezosban? Mármint azon túl, hogy rengeteg pénzük van?
Nyilván akad pár közös pont, ezek közül az egyik az, hogy mindannyian lelkes rajongói a víz alatti világnak, és saját tengeralattjárójuk van. Nincsenek vele persze egyedül, hiszen az utóbbi években kifejezetten divattá vált a gazdagok körében a víz alatti kalandozás.
Nem csoda, a technológia ezen a területen is komoly fejlődésen ment keresztül, és a víz alá merülni még mindig egyszerűbb, mint mondjuk az űrturizmusba fektetni.
A tavalyi év mindenesetre a tengeralattjárók gyártóinak nagy áttörését hozta, összesen mintegy 25-30 darabot adtak el csak 2017-ben. Ez persze elsőre nem feltétlenül tűnik nagy számnak, de ha figyelembe vesszük, hogy az árak 1 millió dollárnál kezdődnek, és valahol 40 millió környékén állnak meg, akkor mindjárt másképp hangzik a dolog.
A fellendülés egyik okát a Triton európai eladásokért felelős igazgatója érdekes módon a BBC fantasztikus sorozata, a Kék bolygó második évadában látja, aminek narrátora a legendás Sir David Attenborough.
A sorozat ugyanis a tengerek és óceánok csodálatos világát mutatja be, így sokan kaptak kedvet az igazán gazdagok közül ahhoz, hogy maguk is lemerüljenek a víz alá és körülnézzenek kicsit.
„A szupergazdagok már nem elégednek meg azzal, hogy a jachtukon üldögélve ringatózzanak a vízen. A modernebb gondolkodásúak és a fiatalabbak az Antarktiszra és a Galápagos-szigetekre akarnak eljutni” – számolt be Louise Harrison.
„Ugyanúgy látni akarják, milyen az élet a mélyben, mint a felszínen. Látták a Kék bolygót, és most le akarnak merülni, hogy megnézzék a saját szemükkel” – tette hozzá a Triton európai eladásokért felelős igazgatója.
Arról nem beszélve, hogy a vásárlók közül többen nem csak a felfedezés izgalmáért veszik ezeket a járműveket, hanem „pánikszobának vagy arra az esetre, ha menekülni kellene”.
A Triton egyébként tavaly jelentette be, hogy az Aston Martinnal közösen tengeralattjáró fejlesztésébe fog. A futurisztikus kinézetű merülőhajó lesz az első terméke a márka nem autókkal foglalkozó, új részlegének.
A Neptun merülőhajó az Aston Martin elképesztő dizájnját a Triton tapasztalatával ötvözi, a platform már használatban van egyébként, egy háromszemélyes Triton hajó az alap, amely 500 méteres mélységbe tud lemerülni és 5,5 km/h sebességre képes. A hajó várható ára 4 millió dollár lesz.
Utolsó kommentek