Kétség nem férhet hozzá, hogy a DP215 mindörökre az Aston Martin legendás autója marad, hiszen ez volt a gyár utolsó versenyautója. A most eladásra kínált darab egy 1963-ban készült prototípus.
A DP215-öst John Wyer rendelte meg 55 évvel ezelőtt, mindössze két hónappal a Le Mans-i verseny előtt, az akkor elég húzós összegnek számító 1500 fontért. Ted Cutting vezetőmérnököt a rövid határidő sem tántorította el, hogy megcsillogtassa elképesztő autóépítő géniuszát, meglehetősen magasra lőve be a későbbi elvárásokat is a mérnöki teljesítmény terén.
Az autó motorja Tadek Mareket dícséri, míg az első kört Phil Hill futotta vele a La Mans-i versenyen. Most ezt a versenyautót árulják majd, közel tökéletes állapotban a monterey-i aukción.
Ted Cutting számára az egyik nagy kihívás az aerodinamika javítása volt, mert a DP215 elődje, a DP214 nagy sebességnél a szélcsatornában hajlamos volt dobálni a farát.
Eredetileg Tadek Marek akkoriban még vadonatúj V8-as motorját akarták beleépíteni, de végül a DP212 hathengeres, két ikerdugattyús motorjának 4 literes verzióját szerelték bele. Hogy ez a motor biztonságosan beépíthető legyen a hátsó váz módosítására volt szükség.
Az autó hatalmas siker lett. Az 1963-as La Mans-i versenyen dőlt meg először a 300 km/h csúcs és nem egy Ferrari, hanem ez az Aston Martin érte el először az álomsebességet.
Sajnos mivel rövid idő alatt és sok módosítással készült, nem sikerült befejeznie a versenyt, de mindörökre legendás maradt ez az autó, amely a cég utolsó versenyautója lett.
Nem meglepő tehát, hogy 20 millió dolláron nyit az aukción az 1992 óta még 500 km-t sem futott autó. A tulajdonos Nigel Dawes úgy restauráltatta, hogy maga az építő, Ted Cutting volt a tanácsadó a felújítás során és az ő eredeti terveit használták.
Eredeti motorjával építették most újjá. Csodálatos!
(Fotó: rmsothebys.com)
Utolsó kommentek