A Mercedes-Benz 300SL Gullwing kupé az 1950-es évek egyik legjobb sportautója volt és a legjobb autók örök ranglistáján is az első helyek egyike illeti. Most egy 1955-ös darab kerül árverésre közel 1,5 millió dollárért.
A Mercedes-Benz 300SL Gullwing az ötvenes évek sztárjainak kedvelt autója volt, ma pedig a gyűjtők egyik legkedveltebb és legnagyobbra értékelt modellje.
A Mille Miglia, a Monza, a Nürburgring és a Le Mans-i 24 órás versenyek nyerteseként és a Mercedes-Benz Le Mans W194 versenyautó közvetlen leszármazottjaként a siker úgyszólván a 300SL DNS-ébe van kódolva.
Anno Max Hoffman sürgette a Mercedes-Benzt, hogy az eredeti 300SL alapján építsenek egy utcai autót, így született meg a 300SL Gullwing kupé, amit a New York International Motor Sports Shown mutattak be 1954 februárjában.
A siker nagy volt, így nem csoda, hogy még abban az évben ősszel el is kezdték gyártani, végül 1954 és 1957 között 1400 darabot szállítottak le belőle.
„Ez a különleges 300SL Gullwing az egyik legjobban megőrzött példány, amit a Bonhams valaha is aukcióra bocsátott” - írja róla az aukciós oldal, és tényleg, az 1955-ben épült autó tökéletes állapotban van.
A Mercedes külseje a DB 40-es fekete színben, a belső terei az 1079-es kódszámú vörösben tündökölnek, amelyek tökéletesen megegyeznek az eredeti festéssel. Sőt ez a példány „Special Order” volt és a gyár Rudge kerekekkel látta el.
Az első tulajdonosa New Yorkban élt, ő 1967-ig tartotta tökéletes állapotban, majd adta el az új tulajdonosnak, aki 50 évig volt a gazdája és nagyon babusgatta, mindössze 9500 km-t futott máig.Soha nem állították helyre és a 300SL szakértők néhány ajtócsukló és elöregedett lámpa cseréjén túl nem csináltak most sem vele szinte semmit, csak csodálták tökéletes állapotát.
Ahogy a Bonhams megjegyzi, ez nem egy „pajtában talált” autó, hanem egy igazi „időkapszula”. Az egyik legjobban megőrzött Gullwing a történelemben, eredeti, nem helyreállított dicsőségében ragyog.
(Fotó: bonhams.com)
Utolsó kommentek