Egészen izgalmas autót hozott össze az Aston Martin. Az még hagyján, hogy nincs teteje, az nem olyan nagy kaland, ám az, hogy a V12 Speedsternek szélvédője sincs, már sokkal érdekesebb.
Akinek valamelyik ötvenes évekbeli klasszikus versenyautó ugrik be a Speedsterről, nem téved nagyot, hiszen bevallottan az 1953-mas DB3S és a hat évvel később megjelent DBR1 inspirálta a 700 lóerős vadállat megalkotását (de a 2013-mas CC100 Speedster konceptautó képe is felmerülhet a hozzáértőkben).
A cég szerint a V12 Speedster megépítése 12 hónapot vett igénybe, elsősorban a DBS Superleggera és a Vantage darabjainak felhasználásával.
Az autó további érdekessége, hogy a sofőr és az utas külön kasztniban ülnek, ezeket az Aston Martin által „gerincnek” hívott rész választja el. A megoldás hasonló ahhoz, amit a Ferrari használt a Monza SP1 és SP2 esetében.
Az Aston Martin Speedstert a gyár 5,2 literes V12-es motorja hajtja. Érdemes még megemlíteni a nyolcsebességes automata ZF váltót.
A gyár a lehető legkönnyebbre akarta megcsinálni az autót, ezért a karosszéria nagyrésze szénszálas, nem nagy csoda, hogy az autó 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a csúcssebessége pedig 300 km/óra körül van.
Odabent természetesen a legmagasabb minőségű anyagok (bőr, króm, alumínium, 3D-nyomtatású gumi) található.
Az autóból mindösszesen 88 darab készül, az árcédula az egymillió dollárt körül áll meg.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek