Nézőpont kérdése, hogy félmillió dollár sok-e, arra mindenképpen elég, hogy az ember vegyen magának egy vadonatúj Ferrari SF90 Stradale-t, egy Jacob & Co órát – vagy éppenséggel egy klasszikus Boeing 737-300 repülőt. Igaz, a sztoriban van egy nem kis csavar.
Utóbbi esetében az 550 ezer dolláros vételárat megjelölő hirdetés a Facebookon bukkant fel, a repülő ráadásul nem is egy szimpla Boeing 737-300, hanem az amerikai Southwest Airlines flottájának a forgalomból 2017-ben kivont egyik darabja.
A légitársaságot 24 éven keresztül szolgáló gépet a vállalat karbantartásért felelős egykori első alelnökéről, Jack Vidáról nevezték el. A Boeing 737-300 egyébként 1984-ben mutatkozott be, összesen 1113 darab készült belőle a gyártás 1999-es beszüntetéséig.
A Southwest Airlines igen jelentős vevő volt, hiszen 195 darabot vásárolt a típusból és egészen 2017-ig használta is azokat. Mivel több mint két évtizede nem gyártják már, a 737-300-asból igen kevés repked ma már, azaz igazi ritkaságról van szó.
A szóban forgó, N601WN számú példány 2017 óta a kaliforniai Victorville-ben pihen. Szűk két éve, 2019 márciusában egy Aerothrust Holdings nevű cég megvásárolta, ám most eladná.
A félmillió dollár olyan alacsony összeg, hogy az ember gyanakodni kezd, valami baj lehet a kréta körül. És van is, ugyanis a hirdetés szerint a gép „azonnal üzemképes, amint sikerül a vevőnek két CFM56 3C1/3B1 motort találni hozzá”.
A gond csak az, hogy egy pár, a géppel kompatibilis hajtómű 20 millió dollárba kerül újonnan (igaz, pár millióért már lehet felújított is kapni), így az az 550 ezer dolláros ár már rögtön nem olyan csábító – már ha a leendő vevő repülni is szeretne a Boeinggal.
Ellenben ha valaki nem akar többet felszállni vele, akkor csak a fantáziája szabhat határt annak, mihez kezd a géppel. Átalakíthatja például egy szuper étteremé…
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek