Ki ne vágyna egy szuper Lamborghinire, egy Porsche 911 GT3-ra vagy más szuperautóra? Nyilván mindenki, ám Christos Adam (akinek egyébként mindkét típusból van) alábbi felsorolásából kiderül, hogy akadnak velük olyan problémák, melyekről a kereskedésben biztosan nem beszélnek majd. Mi viszont igen.
Christos Adam tudja, miről beszél
1. A be- és kiszállás nehézségei
Röhejesen hangzik, de egy ilyen autóba nem is olyan kényelmes be- és kiszállni. Ráadásul ez kortól független, egyszerűen annyira alacsonyan vannak az ülések, hogy az nagyon megnehezíti ezt az egyébként tök egyszerű műveletet.
2. Az ajtók mérete
A legtöbb szuperautónak annyira hosszú az ajtaja, hogy ha egy parkolóban a szokásosnál csak kicsit is közelebb állnak mellé, akkor már szinte lehetetlen kényelmesen (vagy bárhogy…) kiszállni.
3. Állandóan fotóznak
Ezt az ember lehet, hogy egy ideig (kb. az első órában) élvezi, de utána gyorsan kellemetlenné tud válni. Talán ezt nehéz elhinni, de tegyük a szívünkre a kezünk: ki nem piszkálta már mondjuk az orrát egy piros lámpánál. Szeretnénk, ha ilyenkor fotóznának? Na ugye…
4. Gazdagnak hisznek
Akinek ilyen autója van, az biztosan baromi gazdag. Pedig ha jobban belegondol az ember, egy csúcs Ford F-350 kisteherautó 87 ezer dollárba fáj, miközben egy használt Lamborghinit már 72 ezer dollárért is simán haza lehet vinni.
Márpedig a közmegegyezés szerint a Ford kisteherautó vezetője nyilván egy keményen dolgozó figura, míg aki egy Lamborghini volánja mögött ül, az egy dúsgazdag alak, akit a legjobb esetben is mindenki arról kérdezget, hogyan csinálta.
5. Aranyásó nők
Nos, igen, egy ilyen autóval együtt járnak a nem feltétlenül önzetlen szerelemből a tulajdonosra csapódó nők is. Ami persze első körben megint csak lehet kellemes, de a valóság az, hogy az ember nem feltétlenül akar velük kapcsolatba keveredni.
6. A fenntartási és javítási költségek
Régi igazság, hogy drága autót drága fenntartani és szervizelni is. Nagyon durva összegek repkednek még amerikai mércével mérve is, egy első-hátsó sárvédő festése simán belekerül 10-12 ezer dollárba, a szélvédőcsere 5800 dollár (Christos személyes tapasztalata) és hosszan sorolhatnánk.
7. Iszonyatos fogyasztás
A hatalmas motornak és a gyorsaságnak bizony ára van és nem is kevés. Igaz, már akadnak hibrid szuperautók is (például a Porsche 918 Spyder), de a legtöbb szuperautó zabálja az üzemanyagot.
8. Szart se látni
Még egy szép nagy szélvédő mellett sem nagyon lehet normálisan kilátni egy ilyen autóból, éppen a már emlegetett alacsony üléspozíciók miatt. Ha ez nem lenne elég, a helyzet a legtöbb szuperautó esetében oldalra és hátra még rosszabb.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek