Lassan a veteránautók között is az őket megillető helyre kerülnek a japán gyártmányok. Az ebbe az irányba tett jelentős lépés, hogy nemrégiben 1,2 millió dollárt (azaz 276 millió forintot) fizettek egy árverésen egy 1967-es Toyota 2000 GT-ért.
A Toyota 2000 GT mindig is csodás sportautó volt, csak éppen a köztudatban nem nagyon tudott kilépni a jóval nagyobb presztízzsel bíró és elismertebb európai riválisok árnyékából (bár ezzel nyilván a kommentekben lesznek, akik vitatkoznak majd...).
Most azonban alighanem véget ért ez a korszak, hiszen a klasszikus autók árverezésére specializálódott RM Auctions rendezvényén 1,2 millió dollár fizettek egy 1967-es Toyota 2000 GT-ért, ami ezzel minden idők legdrágább ázsiai autója is lett.
Piacra kerülésekor a Toyota 7230 dollárba (mai áron ez kb. 50 ezer dollárnak felel meg) került, azaz sosem volt egy olcsó autó, sőt, többe került, mint a Porsche 911 (6180 dollár) vagy a Jaguar E Type (5549 dollár).
A 2000 GT az 1965-ös tokiói Motor Show-n mutatkozott be, de még két évig eltartott, mire kereskedelmi forgalomba is került. A design a Yamaha tervezőjét, Raymond Loewyt dicséri, érdekesség, hogy eredetileg a Nissannak készült volna, de nekik nem kellett (valami azt súgja, azóta már jócskán és többször is megbánták ezt a döntést). Így kerültek a tervek a Toyotához.
A Toyota 2000 GT-vel egyértelműen az volt a cél, hogy az európai sportautók méltó ázsiai riválist kapjanak (nem véletlen a hasonlóság a Jaguár E Type-hoz) és ezt maradéktalanul sikerült is teljesíteni. Nem véletlenül tartják ezt az első japán szuperautónak, amelyik bizonyította, hogy a japánok mást is tudnak gyártani a családi autókon túl.
A II. világháborút követően ugyanis az olaszok és a németek gyártották a legizgalmasabb sportautókat (néha a franciák és a britek is beleszóltak a versenybe), de az senkiben fel sem merült, hogy a japánok beszállhatnának ebbe a versenybe.
Így aztán komoly meglepetést okozott, amikor a Toyota (amely ráadásul a japán gyártók közül talán a leginkább konzervatívnak számított) előrukkolt a 2000 GT-vel. Ráadásul csak 337 darabot gyártottak belőle (némelyiket légkondival!), így aztán sikerült megtartani az exkluzivitást is.
Utolsó kommentek