Még 1957-ben történt, hogy tűz ütött ki a Jaguar-gyárban, ami elpusztított kilencet az XKSS modellből. Ami még ennél is nagyobb gondot jelentett, hogy a gyártósor is az enyészeté lett. Hatvan év után most legyártják a példányokat.
Kilenc amerikai megrendelő várta hiába 1957-ben a Jaguar XKSS modell megvásárolt példányait, amelyek egy, a gyárban kitört tűz miatt lettek oda. A gyár jövőre (némi, hat évtizedes, késéssel…) teljesíti a megrendelést.
Az újragyártás nagyon nem volt egyszerű menet, hiszen gyakorlatilag újra fel kellett építeni a gyártósort, megtalálni az eredetivel leginkább megegyező beszerzési forrásokat, miközben olyan apróságokra is figyelni kellett, hogy a metrikus mértékrendszer helyett az akkoriban az Egyesült Királyságban bevett birodalmi mértékrendszert kellett használni.
„Mindent megteszünk azért, hogy az ’új eredeti’ változat a lehető leginkább hasonlítson a hatvan évvel ezelőtti modellhez. Minden ugyanolyan lesz rajta, mint az eredetin, mert ennek így kell lennie” – hangsúlyozta a Jaguar-klasszikusok tervezésével foglalkozó menedzsere, Kev Riches.
A kérdés ezzel együtt is joggal merülhet fel mindenkiben: minek ez a nagy hajcihő pár autó miatt? Nos, a választ valahol ott kell keresni, hogy a Jaguar XKSS komoly versenyben van és volt a Mercedes 300SL modelljével a világ első szuperautója címért.
A brit márka modelljét az 1955-ös Le Mans-győztes D-Type-ből fejlesztették tovább (ennek egy példánya 21 millió dollárért kelt el egy árverésen), összesen 25 darabot terveztek, és végül ugye 16-ot szállítottak le belőle.
A maradék kilencet a következő másfél évben gyártják le, nem kevés munkával, hiszen egy darab elkészítése 10 ezer munkaóráig tart, nem csoda, hogy egymillió fontot kell majd érte fizetni.
Utolsó kommentek